سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اهمیت طراحی سایت

اگر قرار باشد تا مدت 15 دقیقه حتما مطالب وب سایتی را مطالعه نماییم، 66 درصد مردم تمایل خواهند داشت تا سایتی را ملاحظه نمایند که به زیبایی طراحی شده است، و در عین حال تمایلی به ملاحظه سایت های ساده و معمولی نخواهند داشت. طراحی سایت شما را حتما باید قسمت مهمی از حضور بازاریابی آنلاین خود بشناسید. برای ساخت سایتی هر چه بهتر جهت ارتقای سطح کسب و کار خود، لازم است تا شما حتما اهمیت طراحی سایت را بشناسید.

میزان و چگونگی اهمیت طراحی سایت

در این مقاله، ما میزان و چگونگی اهمیت طراحی سایت را مورد بحث قرار داده و از انواع عناصری که حتما برای طراحی سایت شما لازم و ضروری می باشند، آگاه خواهیم ساخت. در صورتی که شما نیازمند طراحی شدن سایتی مطلوب آرمان های خود می باشید، بهتر است با کارشناسان ما بصورتی مستقیم تماس حاصل کرده و اطلاعات صحیح و به روز را در این رابطه از این کارشناسان خبره ما جویا گردید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با طراحی سایت میتوانید به شرکت طراحی سایت هوم وب مراجعه کنید تا در این زمینه مشاوره رایگان داشته باشید.

اهمیت طراحی سایت

در صورتی که در صدد طراحی مجدد وب سایت خود می باشید، قطعا از دانستن میزان اهمیت طراحی شدن سایت و نوع این طراحی شگفت زده خواهید شد. این طراحی و سطح آن چه میزان بر روی شناخت و نظر مشتریان و بازدید کننده گان تاثیر خواهد گذارد؟ در این جا قصد داریم تا تحت 5 عنوان به صورت دلایل این مطلب، به مبحث اهمیت طراحی وب سایت نظری بی افکنیم. دلیل اول:

در اولین نگاه دل بازدید کننده را برباید

مردم همیشه از روی سطح طراحی سایت شما است که تلاش خواهند داشت تا میزان کارایی شما را حدس بزنند. این تلاش در جهت حدس زده میزان توانایی زیاد هم طولانی نخواهد بود، تنها چند ثانیه به طول می انجامد،

چگونه؟ بسیار آسان، تنها کافی است وارد سایت شما گردیده، و با ملاحظه گرافیک و فضای سایت شما، این حدس و گمان صورت خواهد پذیرفت. بیاد داشته باشید، که شما قادرید تا از طریق طراحی سایت و سطح مطلوب بودن این طراحی بر روی ذهنیت مشتری خود تاثیر بگذارید. در صورتی که ظاهر سایت شما دارای جذابیت نبوده و کهنه و دمده به نظر برسد، مخاطب شما به محض ورود به سایت ذهنیتی منفی را در خود ایجاد نموده و چندان تمایلی به استفاده از سایت شما را احساس نخواهد نمود. در صورتی که حس کند که وب سایت طراحی شده شما دارای سطح جذابیت کافی ای نمی باشد، برای ورود به سایت شما همیشه حس منفی ای را در خود احساس خواهد کرد. شما نیز از این سطح طراحی نا امید خواهید شد، زیرا مشتریان تک به تک به سایت های رقیب شما که دارای سطح طراحی ای مطلوب تر می باشند مراجعه خواهند نمود.

اهمیت طراحی سایت در این است

که بر روی برداشت مخاطب شما نسبت به محصولات شما و یا خدمات ارائه شده از سوی شما تاثیر خواهد گذارد. این تاثیر طراحی سایت شما می تواند باعث شود تا آن ها (منظور مخاطبان یا مشتریان یا مراجعه کننده گان) تمایل به بازگشت به سایت شما و یا ماندگاری در سایت شما را در خود احساس نمایند یا خیر. آیا آنها تمایل خواهند داشت تا در سایت شما مانده (خرید خود را انجام داده، مطالب را مطالعه کرده، در سایت شما سفارش گذاری نموده و غیره و غیره ) یا این که از سایت شما خسته شده و فورا به سایت رقیب شما مراجعه خواهند نمود. یک طراح سایت متبهر می تواند به شما در حفظ مشتری و گام به جلو گذاردن کسب و کار شما کمک شایانی نماید. دلیل دوم:

این امر به استراتژی سئو شما نیز کمک خواهد نمود

بسیاری از شیوه های طراحی سایت می توانند بر روی شیوه انتشار مطالب در داخل سایت خود (محتوی یا همان تولید محتوی) تاثیر گذار باشند. این مطلب همچنین می تواند بر روی نوع رشد و ایندکس شدن وب سایت شما از نظر موتور جستجو گر تاثیر گذار باشد. این چیزی است که شما نخواهید توانست آن را مختل سازید، در صورتی که اصول سئوی داخلی شما اصولی به روز نباشند، از همان ابتدا با مسئله دیده شدن در سطح وب سایت با مشکل مواجه خواهید شد.

جدای از چگونگی انتشار محتوی در داخل سایت شما، عناصر طراحی سایت خاصی ای وجود دارند که قادرند تا بر روی سئوی شما تاثیر گذار باشند. در صورتی که شما با چگونگی کارکرد های طراحی سایت آشنایت نداشته باشید، درک اهمیت آن ها با مشکلات عدیده ای روبرو خواهد شد. در کل برای بیان ساده تر این مطلب از این جمله می توانیم استفاده نماییم که شما برای موفقیت حتما لازم است از اصولی در طراحی سایت خود استفاده نمایید که بصورت SEO friendly باشند. هر چقدر بیشتر از درست بودن استراتژی های طراحی وب سایت خود اطمینان بیشتری داشته باشید، می توانید در مرحله سئو شدن بیشتر و بهتر موفق گردید، و در صورتی که با شرکتی حرفه ای در این خصوص همکاری داشته باشید، موفقیت شما در این زمینه نیز تضمین خواهد شد. دلیل سوم:

می تواند موجب تاثیر گذاری بر روی ذهنیت بازدید کننده گردد

مردم اغلب با ملاحظه سایت شما، برای خودشان تصور می نمایند که شما چقدر می توانید در این زمینه برای آن ها تاثیر گذار باشید. طراحی سایت به بازدید کننده این نکته را نشان می دهد که شما نسبت به مخاطبان خود چگونه می اندیشید. در صورتی که در زمینه طراحی سایت، تلاشی انجام نداده باشید، (تلاشی در خور) به مشتری یا همان بازدید کننده این نکته را القا خواهید نمود که شما از پس حل مشکل آن ها بر نخواهید آمد.

وب سایت در واقع نماینده خدمات مشتریان است

وب سایت شما در واقع مانند نمایندگی خدمات مشتریان شما خواهد بود. در صورتی که وب سایت شما، وب سایتی درخشان و دارای زرق و برق، مدرن و جذاب باشد، مراجعه کننده یا بازدید کننده احساس خوش آیندی از ورود به آن پیدا نموده و دوست دارد تا در آن باقی بماند. این به مشتری این نکته را القا می نماید که شما نسبت به ورود افراد جدید مشتاق بوده و دوست دارید افراد بیشتری به مدت زمانی طولانی تر از سایت شما بازدید نمایند. از سوی دیگر، یک سایت از رده خارج، و غیر جذاب، باعث ایجاد حسی دلسرد کننده در مشتریان گردیده و آن ها را در زمانی که در سایت شما قرار دارند، با احساس تنهایی همراه خواهد ساخت.

مردم هیچ گاه دوست ندارند وارد مغازه ای گردند که به آن ها هیچ احترامی نمی گذارد، و تاثیر مناسبی را بر روی آن ها وارد نخواهد ساخت. به تاثیری که وب سایت شما بر روی بازدید کننده گان خود خواهد گذارد کمی بی اندیشید، در صورتی که فردی وارد محل کاری یا همان دفتر کار فیزیکی شما گردد، آیا دوست ندارد با چهره ای خندان و با لبخند روبرو شده که به آن ها خوش آمد گویی می نماید؟ آیا این عمل احساسی برای مراجعه مجدد در آن ها را ایجاد نخواهد کرد؟ داشتن وب سایتی با طراحی ای به روز و بسیار دل پذیر، دقیقا مشابه با همان نوع مراجعه حضوری خواهد بود. دلیل چهارم:

طراحی سایت به مشتری شما حس اعتماد می بخشد

مردم هیچ گاه به وب سایت هایی که دارای طراحی ای ضعیف می باشند اعتماد نخواهند کرد. درصورتی که طراحی وب سایت شما ضعیف باشد، و یا اطلاعات وب سایت شما از رده خارج شده باشد، آن ها به وب سایت شما اعتماد نخواهند کرد. از نظر مشتریان و بازدید کنندگان وب سایت شما، وب سایتی دمده و از رده خارج بوده و هیچ تمایلی را در آن ها نسبت به ورود به سایت شما ایجاد نخواهد کرد. با خود مشتری ای را در نظر بگیرید که می خواهد در یک شرکت تولیدی نظمی بسیار سطح بالا را ایجاد نماید.

این شرکت نیازمند خرج کردن مبلغ پول بسیار هنگفتی بوده این بدان معنی است که طراحی وب سایت شرکت تولیدی شما، نمی تواند باعث ایجاد حس اعتماد در مشتری شما گردد، در نتیجه مشتری با مشاهده سایت شما، از ارائه سفارش به شما پشیمان گردیده و به سایت های رقبای شما مراجعه خواهد نمود. از سوی دیگر، سیگنالی که از سوی یک سایت دارای طراحی خوب ارسال می گردد، می تواند باعث ایجاد حس اعتماد در مشتری یا مخاطبین خود نیز شود.

مشتریان به سایت مورد نظر اعتماد کرده و به راحتی مجددا به آن سایت بازگشته و مطالب آن را دنبال خواهند نمود. ایجاد اعتماد به یک سایت در یک حوزه کاری خاص، نفش بسیار زیادی در بازاریابی و بقای شرکت مورد نظر خواهد داشت. زمانی که بازدید کننده گان مدت زمان بیشتری در یک سایت باقی مانده باشند، شما فرصت های بیشتری را بدست آورده و در نتیجه آن شرکت شما پیشرفتی بیش از پیش را بدست خواهد آورد. دلیل پنجم:

این کاری است که رقبای شما همین حالا در حال انجام آن می باشند

در صورتی که برای اهمیت طراحی وب سایت خود در جستجوی یافتن دلیلی می باشید، در این جا شما دلیلی بسیار موجه را پیدا خواهید نمود. رقبای شما همین الان که در حال صحبت در مورد آن هستید، در حال بهره برداری از آن می باشند. اگر بخواهید همچنان در صحنه رقابت باقی بمانید، حتما لازم است تا از اصول طراحی سایت مناسب برای طراحی سایت خود بهره بگیرید.

شما حتما اهمیت در صحنه رقابت باقی ماندن سایت خود را تا کنون درک کرده اید. بیاد داشته باشید که در صورتی که دارای وب سایتی با طراحی ای از مد افتاده، قدیمی و با اطلاعاتی از رده خارج باشد، رقبای شما بیشترین بهره را از این وضعیت برداشته و از شما در رده بندی های گوگل جلو خواهند زد. در واقع به رقبای خود، این مزیت را داده اید تا تنها با استفاده از یک طراحی ساده از شما جلو بی افتند. این به معنی از دست دادن رقابت در صحنه جلب مشتری خواهد بود. آن ها جذابیت بیشتری از خود نشان داده و در نتیجه باعث جذب مشتری بیشتری به خویش نیز خواهند شد.

طراحی سایت فرصتی برای رشد کسب و کار

طراحی سایت به شما این امکان را می دهد تا فرصتی را برای رشد کسب و کار خود پیدا نموده و بتوانید در رقابت با رقبای خود، گوی سبقت را در جذب مشتری بدست آورید. شما معمولا در مقایسه با رقبای خود دارای محصولات و ارائه دهنده خدماتی تقریبا یکسان می باشید، چیزی که می تواند در این میان باعث رشد و پیشی گرفتن یک شرکت گردد، بحث طراحی مناسب و سئوی مناسب سایت خواهد بود (البته در کنار تعیین قیمت مناسب). یک سایت یا وب سایت دارای طراحی مناسب به معنی نمایش دادن ویژگی های شرکت شما و مبالغه کردن در سطح خدمات شما خواهد بود. شما از این طریق به مشتریان خود اعتماد ارائه نموده و در نتیجه این جلب اعتماد مشتری، قادر خواهید بود تا از رقبای خود پیشی بگیرید. دلیل ششم:

طراحی سایت یکپارچه سازی می نماید

هنگامی که درصدد ایجاد برتری در کسب و کاری می باشید، تمایل زیادی را در خود احساس خواهید کرد که برند خود را نیز بوجود آورید. شما تمایل خواهید داشت تا مخاطبان خود را با برند خود بصورتی هر چه بیشتر آشنا گردانید، به این ترتیب آن ها هنگامی که به برند شما اعتماد پیدا نمودند، همواره در مواردی که برند شما را مشاهده کنند، قطعا یکی از گزینه های اصلی انتخاب نیز آن را لحاظ خواهند کرد.

طراحی یک وب سایت آنلاین اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت، چرا که باعث می شود تا به کمک طراحی، در سایت خود نیز شاهد یکپارچه سازی باشید. بیاد داشته باشید که به منظور یکپارچه سازی، لازم است تا شما در طراحی سایت، از یک فونت، استایل و هم چنین لی اوت برای تمامی صفحات و بخش ها استفاده نمایید. درصورتی که طراحی هر صفحه ای متفاوت از صفحه دیگر باشد، این امر سبب غیر حرفه ای به نظر رسیدن طراحی خواهد شد. بیاد داشته باشید که در صورتی که مخاطب قادر به شناسایی نوع فونت و رنگ مخصوص برند شما نباشد، قطعا نمی تواند با صفحات شما انس بگیرد.

در صورتی که سایت شما دارای یکپارچگی نباشد، مردم از سایت شما خارج شده و وارد سایت هایی می گردند که احساس می کنند آن ها از شما حرفه ای تر می باشند. با یکپارچه سازی است که شما می توانید در عرصه بیشتر باقی مانده و برای مشتریان خود در کسب و کار مورد نظر آشنا به نظر برسید. شما در صورت داشتن یکپارچگی بیشتر می تواند سهم بیشتری از بازار را نصیب خود نموده و حتی در صورت طراحی مجدد شدن بر اساس یک عنصر کلیدی می توانید میزان این سهم را نیز افزایش دهید.

منبع : شرکت طراحی سایت در تهران